loading...

تورهای خارجی و داخلی نامی گشت

انواع تورهای داخلی و خارجی ، هوایی و زمینی ، ارزان و لحظه آخری ، لوکس

بازدید : 766
يکشنبه 2 خرداد 1400 زمان : 13:19

گرجستان یکی از کشورهای اروپای شرقی می باشد که درست در سواحل دریای سیاه جای گرفته است و مرز بین اروپا و آسیا را تشکیل داده است. این کشور تاریخی و زیبا با وجود وسعت کمی که دارد، تنوع آب و هوا و جاذبه‌ های طبیعی قابل توجه و شگفت انگیزی دارد؛ از کوه‌های سربه ‌فلک کشیده با آب ‌و ‌هوای کوهستانی تا مناطق ساحلی دریای سیاه و دره ‌های سرسبز همگی شما را محصور خود می کند.

گرجستان کشوری به سرعت در حال توسعه میباشد که از اواسط دهه‌ 2000 میلادی صنعت گردشگری این کشور شروع به رشد کرده است و زیرساخت‌ های گردشگری در این کشور در حال افزایش و پیشرفت چشمگیری هستند؛ به نحوی که روز به روز بر تعداد گردشگران تور گرجستان افزوده می‌ شود.

در اصل این مقصد جذاب از مقاصد محبوب خارجی برای ایرانیان بشمار می رود و بسیاری از مسافران ایرانی که قصد دارند در تعطیلات خود سفرهای خارجی را تجربه کنند، گرجستان را انتخاب می کنند.

شهرهای کوچک و تاریخی، صومعه ‌ها و کلیساهای دیدنی، کوه‌ های سر به فلک ‌کشیده، غذاهای لذیذ و محلی و مردم مهربان و میهمان‌ نواز و... از عواملی هستند که دست به دست هم داده ‌اند تا گرجستان را به مقصدی ایده‌ آل و دوست داشتنی برای سفر با تور خارجی تبدیل شود.

تور گرجستان

نقشه گردشگری گرجستان

نفشه گردشگری گرجستان

ویزا توریستی گرجستان، آیا گرجستان ویزا می خواهد؟

گرجستان جزو کشورهایی است که ایرانی‌ ها در هنگام سفر به این کشور نیازی به اخذ ویزا توریستی ندارند. بنابراین اگر سفرتان به کشور گرجستان کمتر از 45 روز طول کشید، موظف به پرداخت هیچ هزینه‌ ای برای ویزا نیستید و تنها برای خارج شدن از کشور باید پاسپورت تهیه کنید و عوارض خروج از کشور را بپردازید.

اما در صورتی که قصد دارید بیشتر از 45 روز در این کشور اقامت داشته باشید، می توانید ویزای الکترونیکی تهیه نمایید؛ مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای الکترونیکی گرجستان شامل اسکن رنگی از پاسپورت، اسکن رنگی عکس 6 در 4 با زمینه سفید می باشد و نیز سفارت گرجستان پاسپورتی با اعتبار 1 تا 3 ماهه برای شما صادر می کنند؛ در اصل ویزای گرجستان در قالب یک فرمت ثابت میباشد که به صورت الکترونیکی بری متقاضی صادر می شود.

ویزا گرجستان

مدارک لازم برای سفر به گرجستان


طیق قوانین جدید کشور گرجستان هموطنان عزیزی که قصد سفر توریستی به گرجستان را دارند نیازی به اخد ویزا قبل از سفرشان ندارند و ویزا در مرز ورودی به آنها داده می شود، موارد زیر برای سایر ویزا های گرجستان میباشد و یا اینکه بیشتر از زمان تعریف شده یعنی بیشتر از 45 روز می خواهند در خاک این کشور بمانند.

  1. مراجعه حضوری به سفارت گرجستان
  2. دریافت ویزای الکترونیکی از سایت سفارت گرجستان به نشانی اینترنتی: www.evisa.gov.ge

لازم به ذکر است که قیمت هر دو روش گفته شده برای دریافت ویزا گرجستان تفاوتی ندارد فقط در روش اول شخص مسافر و یا نماینده و یا وکیل وی (آژانس های مسافرتی نیز می توانند برای مسافر خود درخواست ویزا نمایند) باید به سفارت مراجعه و مدارک را به آنها تحویل بدهند ولی در روش دوم نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد و امکان ارسال اطلاعات و پرداخت آنلاین مبلغ ویزا توسط ویزا کارت و مستر کارت توسط هر شخصی ( اقوام - آژانس های مسافرتی و ... ) برای شخص مسافر امکان پذیر است.

در نهایت مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای گرجستان عبارت است از:

  • اسکن رنگی از پاسپورت
  • اسکن رنگی عکس 6 در 4 ( زمینه عکس باید سفید باشد )
  • ارائه بلیط رفت و برگشت با تاریخ دقیق زمان رفت و برگشت
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه مدارکی مبنی بر رزرو هتل

هزینه ویزا توریستی گرجستان


هزینه ویزا گرجستان برای هر نفر برابر با ٢٠.۵ دلار آمریکا است که 20 دلار آن هزینه خود ویزا می باشد و 0.5 دلار آن مربوط به 2 درصد هزینه خدمات بانکی گرجستان می باشد که می بایستی پرداخت کنید اما توجه داشته باشید که این مبلغ برای اخذ ویزاهای غیر توریستی این کشور می باشد.

آژانس نامی گشت به عنوان معتبرترین مرجع ویزا در کشور می ‌تواند به تمامی سوالات شما در خصوص خدمات ویزای گرجستان، نرخ ویزای گرجستان، لغو ویزای گرجستان، اطلاعات مورد نیاز و مدارک ویزای گرجستان، ویزای فرودگاهی گرجستان، قیمت بلیط و ویزا به گرجستان پاسخگو باشد و برای راهنمایی بیشتر و یا رزرو بلیط و هتل در گرجستان می‌توانید با شماره 49398-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات کامل را در اختیارتان قرار دهند.

قیمت تور گرجستان، نحوه تعیین قیمت تور گرجستان به چه شکل است؟

قیمت تور گرجستان براساس قیمت بلیط هواپیما پرواز ایرانی (قشم ایر، ایران ایر و ماهان) و پرواز خارجی (ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز و امارات) به مقصد شهر تفلیس و قیمت هتل رزرو شده در آن متفاوت و متغییر می باشد و شما علاوه بر این 2 فاکتور که تاثیر زیادی در قیمت تور مسافرتی شما دارند.

تعداد روزهای مدت تور و فصلی که در آن به گرجستان سفر می کنید نیز می توانند قیمت ها را دستخوش تغییراتی چشمگیر کند و همچنین توجه داشته باشید همیشه ارزانترین قیمت نمی تواند دلیل بر بهتر بودن تور مورد نظرتان باشد، چرا که بعضی آژانس ها با ارائه تور ارزان و بی کیفیت تنها باعث به هدر رفت سرمایه و زمان شما گردشگران میشوند.

البته قیمت تور زمینی گرجستان با قطار و قیمت تور گرجستان زمینی و قیمت تور گرجستان هوایی با یکدیگر کاملا متفاوت هستند که مسافران عزیز بنا به سلیقه و بودجه ای که در نظر گرفته اند می توانند هر کدامیک از اینها را انتخاب کنند و راهی این کشور جذاب و محبوب شوند.

قیمت تور گرجستان

تور ارزان گرجستان، بی کیفیت اما مقرون به صرفه!


پیدا کردن تور ارزان گرجستان کار چندان سختی نیست و در واقع باید بدانید که کلا تورهای این مقصد در مجموع تورهای خارجی ارزان تر ارائه می شوند؛ چرا می گوییم ارزان تر؟ خوب برای مثال تور تفلیس گرجستان با هتل 4 ستاره، ارزان ‌تر از تور استانبول با هتل 4 ستاره برای شما تمام خواهد شد .

موضوع بعدی اینکه به ‎دلیل اینکه این کشور نسبت به کشورهای دیگر اطراف ایران مورد توجه مسافران در تمام ایام سال قرار نگرفته باعث شده که آفرهای زیادی از سمت ایرلاین ها و هتل های گرجستان پیشنهاد شود؛ همین موضوع باعث شده که ارزانترین تور گرجستان را بتوانید براحتی رزروو خریداری کنید.

در ادامه لازم به ذکر است شما علاقه مندان این امکان را دارید که با تورهای لحظه آخری گرجستان هزینه‎ های سفر خود را حد بسیار زیادی کاهش بدهید؛ همچنین هتل‌ های این تورها هم بسیار زیاد و متنوع هستند و سلیقه همه علاقه مندان به تجربیات جدید را پوشش می ‌دهند و همچنین با توجه به این موضوع که یکی از منابع اصلی درآمد کشور گرجستان از راه توریست ها تامین می شوند، برای جذب بیشتر گردشگران نرخ هتل ها را ارزان تر می کنند تا مسافران بیشتر به این شهر سفر کنند.

در آخر اگر قیمت و هزینه ها برای شما الویت اول بشمار می رود پیشنهاد می کنیم تور گرجستان ارزان زمینی را انتخاب نمایید چرا که بسیار مقرون به صرفه تر از تور گرجستان ارزان هوایی هستند.

تور ارزان گرجستان

تور گرجستان لحظه آخری، آیا این تورها واقعا وجود دارند؟


پیشنهاد می کنیم گول این عبارت لحظه آخری را نخورید! چرا که به ندرت در طول سال این تورها وجود دارند؛ تور لحظه آخری به این صورت است که در روزهای آخر گاها چند صندلی در پرواز یا چند اتاقی در هتل خالی باقی مانده است .

این موضوع باعث میشود که آژانس ‌های مسافرتی برای متحمل نشدن ضرر، این ظرفیت‌ های موجود را با قیمت کمتری به شما بفروشند؛ هر چه هم به زمان پرواز نزدیک‌ تر شوند و ظرفیت خالی وجود داشته باشد قیمت آن تا حدودی پایین می آورند تا تمام آنها را به فروش برسانند.

می‌ توان گفت اکثر علاقه مندان به سفر، این موضوع را می دانند و تلاششان این است که از تور لحظه آخری گرجستان برای کاهش هزینه هایشان استفاده کنند. البته توجه داشته باشید هر آژانس مسافرتی که ادعای فروش تور لحظه آخری گرجستان را داشت.

دال بر حقیقی بودن آن نیست! در بعضی مواقع آژانس ‌ها تور‌های ارزان و بی کیفیت خود را در قالب تور لحظه آخری گرجستان به مسافران بی تجربه می ‌فروشند و این شما هستید که باید هوشمندانه رفتار کنید.
در ادامه گاها تور گرجستان لحظه آخری از تهران، از شیراز، از مشهد و دیگر شهرهای بزرگ کشورمان ایران هم در طول سال درست در فصل های پرگردشگر و شلوغ گرجستان برگزار می شوند.

معرفی انواع تور های گرجستان

تور گرجستان زمینی

تورهای زمینی گرجستان به طور معمول به دو صورت تورهای گرجستان زمینی با اتوبوس (اتوبوس VIP) و تور زمینی گرجستان با قطار به علاقه مندان ارائه می شوند.

با استفاده از هر کدام از دو شیوه بالا می توانید به راحتی به شهرهای توریستی گرجستان سفرتان را آغاز کنید؛ در ابتدا لازم است بدانیدکه محل سوار شدن مسافران تور زمینی تفلیس با اتوبوس از ترمینال آزادی تهران (ترمینال غرب) می باشد و شما مسافران محترم این تور حدودا به مدت یک روز و نیم در راه هستید و نیز به دلیل نبودن مرز مشترک بین ایران و گرجستان اتوبوس میبایستی از کشور ترکیه عبور نماید.

همچنین مرز مشترک بین ترکیه و گرجستان " مرز واله " نام دارد که قابل ذکر است که تور گرجستان ترکیه از مرز واله تا تفلیس 200 کیلومتر فاصله وجود دارد.

قیمت تور گرجستان

این اتوبوس ها در مرز بین ترکیه و گرجستان جهت چک کردن پاسپورت ها توقف می کند و در راه توقف طولانی ندارد و تنها برای استراحت کوتاه بین راهی توقف خواهد داشت و امکانات آنها به این صورت است که اتوبوس های 25 نفره (VIP) هستند و می بایستی غذای خود را به همراه داشته باشید چرا که در اتوبوس ها فقط عصرانه و میان وعده سرو می شود.

تور گرجستان زمینی با قطار

تور گرجستان با قطار یکی از پرطرفدارترین تورهای خارجی برای ایرانی ها بشمار می رود که شاید خیلی کم از سمت آژانس های مسافرتی برگزار شود و در بعضی از فصول شلوغ شال بنا به درخواست مسافران محترم و بصورت محدود، تور زمینی گرجستان با قطار نیز برگزار می شود و استقبال خوبی هم از طرف علاقه مندان به همراه داشته است.

قیمت تور زمینی گرجستان نیز ارزان تر از تور هوایی گرجستان می باشد و این امر تاثیر زیادی در استقبال از این نوع تورها داشته است. در خصوص تور گرجستان با قطار باید بگوییم که از آن‌ جاییکه ایران و گرجستان، هیچ مرز خاکی مشترکی ندارند، تور گرجستان با قطار نیز برگزار نمی ‌شود و شما علاقه مندان می ‌توانید با قطار از تبریز به شهر تفلیس حرکت کنید.

اما باید این موضوع هم در نظر داشته باشید که قطار تبریز - تفلیس از خاک آذربایجان میگذرد و در نتیجه شما ملزم به اخذ ویزای باکو هستید که ویزای آذربایجان حدود 25 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. در آخر تور گرجستان زمینی از تبریز، از تهران، از اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ کشورمان هم برگزار می شوند.

تور گرجستان زمینی

تور گرجستان هوایی

بهترین و سریعترین راه دسترسی به گرجستان از طریق پرواز می باشد که از ایران به شهرهای تفلیس و باتومی پرواز مستقیم وجود دارد. شما می توانید با متنوع ترین ایرلاین ها (داخلی - خارجی) سفری راحت و بدون دغذغه به تفلیس یا باتومی داشته باشید و ما در آژانس نامی گشت با ارائه تور های هوایی گرجستان ارزان قیمت، شرایط را به گونه ای برای شما فراهم خواهیم کرد تا با کمترین هزینه برای تور، بیشترین لذت را از سفرتان و پکیج تور انتخابی خود ببرید.

بهترین زمان سفر زمینی به گرجستان

سفر به گرجستان در تمامی فصول سال برای مسافران امکان پذیر است و هر زمان از سال که به این مقصد سفر نمایید با گردشگرانی از سراسر جهان روبرو خواهید شد.

فصل تابستان در تفلیس گرم و مرطوب است و زمستان آب و هوایی نسبتا سرد را تجربه می کنید و همچنین فصل بهار و پاییز نیز آب و هوایی مطلوب و مطبوعی برای سفر کردن به کشور گرجستان بشمار می رود و سفر به این کشور بسته به نوع سلیقه شما برای سفر و علاقه شما به فصول مختلف می تواند اتفاق بیافتد.

هزینه سفر زمینی به گرجستان

به طور کلی هزینه سفر زمینی به گرجستان تفاوت زیادی با هزینه سفر با هواپیما دارد، در سفر زمینی باید از اتوبوس استفاده کنید و هزینه سفرتان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در حال حاضر سفر زمینی به گرجستان تنها به دو شهر تفلیس و باتومی بوسیله اتوبوس قابل انجام می باشد که این دو شهر از پر طرفدارترین شهر های گرجستان می باشند.

هزینه سفر زمینی از تهران به تفلیس 250 هزار تومان شروع می شود، البته شرکت های اتوبوسرانی در برخی تاریخ ها بلیط اتوبوس تهران تفلیس را به قیمت 180 هزار تومان تا 250 هزار تومان نیز می فروشند به بستگی به فصل و تعداد مسافران دارد.

هزینه سفر زمینی به گرجستان

تور گرجستان از چه شهرهایی انجام می شود؟

با توجه به شرایط و محدودیت هایی که در کل دنیا و کشور ما ایران حکمفرماست، پروازهای خارجی به شدت کاهش پیدا کرده اند، اما در خصوص پروازهای گرجستان به این صورت است که مبدا تمامی تورهای آن به صورت پیش فرض تهران است و امکان تغییر مبدا به سایر شهرهای ایران هم وجود دارد.

مثلا تور گرجستان از تبریز، از شیراز، از اصفهان، رشت، کرمان و مشهد هم در بعضی از فصول پرگردشگر سال توسط آژانس ها برگزار می شوند.

ارزان ترین زمان سفر به گرجستان

اگرچه تقاضای سفر به گرجستان در فصول مختلف تغییر چندانی ندارد، اما به دلیل سرمای نسبی هوا در فصل ‌های پاییز و زمستان، تا حدودی از تعداد گردشگران این کشور کاسته می شود و امکان دارد برخی خدمات گردشگری با نرخ ارزان ‌تری به مسافرین ارائه شوند.

اما به دلیل تنوع آب و هوایی زیاد در گرجستان، فصل پر مسافر و کم ‌مسافر در اصل وجود ندارد که این موضوع، مدیون موقعیت جغرافیایی این کشور است که عمدتا نیمه گرمسیری است، هوای کشور گرجستان در تابستان‌ گرم و شرجی است و در زمستان، سرمای ملایمی را تجربه میکند.

ارزان ترین زمان سفر به گرجستان

پرواز های گرجستان با چه ایرلاین ها یا هواپیمایی ها انجام می شود؟

بلیط پرواز گرجستان در بیشتر روزهای هفته برای فروش وجود دارد و شرکت های هواپیمایی متنوعی که به گرجستان پرواز دارند، علاوه بر اینکه پروازهای مستقیم رفت و برگشت به گرجستان را دارند به کشورهای آسیا، اروپا و خاورمیانه هم روزانه پروازهایی را دارند .

که پرواز های گرجستان از ایران با ایرلاین هایی همچون: اتحاد ایرویز، فلای دبی، هواپیمای ارکیا، چک ایرلاینز، لوفتانزا، قطر ایرویز، ترکیش ایرلاینز و … که اینها جزو ایرلاین های خارجی محسوب می شود و شما با ایرلاین های داخلی کشور مثل ماهان، ایران ایر، قشم ایر و... پرواز مستقیم از تهران به تفلیس و گرجستان دارند.

زمان پرواز گرجستان به تهران معمولا 1 ساعت و نیم است ولی این مدت زمان با توجه به توقف و شرایط هوایی ممکن است متغییر باشد.

پروازهای گرجستان

قیمت بلیط گرجستان

یکی از معیارهای مهم در خرید آنلاین بلیط هواپیما تفلیس، شرکت های هواپیمایی ارائه دهنده بلیط هواپیما هستند که در ارائه برخی خدمات با یکدیگر کاملا متفاوتند.

این تفاوت ها اغلب در کلاس های پروازی گوناگون به چشم می خورند و منجر به تفاوت های چشمگیری در قیمت بلیط هواپیما گرجستان می شوند.

به همین جهت پیشنهاد می کنیم حتما در هنگام رزرو اینترنتی بلیط هواپیما تفلیس یا باتومی به برند ایرلاین ارائه دهنده بلیط و نوع کلاس پروازی آن (بیزینس یا اکونومی) دقت فرمایید.

البته قیمت بلیط لحظه آخری گرجستان، قیمت بلیط گرجستان زمینی، قیمت بلیط هواپیما گرجستان، قیمت بلیط قطار به گرجستان با یکدیگر کاملا متفاوت می باشد.

در تور گرجستان پروازهای خارجی را انتخاب کنیم یا پروازهای داخلی؟!

در خصوص تور گرجستان باید بگوییم که فقط خطوط هوایی تابان (حدود 730,000)، قشم ایر (حدود 750,000)، قطر ایرویز (حدود 5,100,000) و ترکیش ایرلاینز (حدود 4,900,000) در دسترس شما مسافران تور گرجستان هستند، خطوط هوایی خارجی با قیمتی بیش از 8 برابر خطوط داخلی، به گرجستان بلیط ارائه می ‌کنند، بنابراین انتخاب خطوط هوایی داخلی به صرفه ‌تر از پروازهای خارجی می باشند.

فرودگاه های گرجستان

کشور زیبای گرجستان از جاذبه های بسیار زیادی برخوردار است و همین چاذبه ها هر سال باعث شده است که گردشگان زیادی را به سمت خود جذب کند.

این کشور دارای 18 فرودگاه است که از این تعداد 11 فرودگاه همگانی و 7 فرودگاه آن نظامی می باشد و از آنجایی که بیشتر گردشگران به دو شهر باتومی و تفلیس در گرجستان سفر می کنند ما در ادامه به معرفی دو فرودگاه در تفلیس و باتومی می پردازیم.

فرودگاه تفلیس گرجستان
این فرودگاه در سال های اخیر به " فرودگاه بین المللی نوو الکسیوکا " معروف بود که در اصل فرودگاه اصلی کشور گرجستان نیز همین فرودگاه است و اگر با تور گرجستان به شهر تفلیس سفر می کنید پرواز شما به این فرودگاه فرود می آید.

این فرودگاه در فاصله 17 کیلومتری جنوب شرقی تفلیس قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا 495 متر و نوع فرودگاه نیز عمومی و بین المللی می باشد.

فرودگاهای گرجستان

فرودگاه باتومی گرجستان

یکی دیگر از فرودگاه های بین المللی و مهم گرجستان " فرودگاه بین المللی باتومی " است که در 2 کیلومتری جنوب شهر باتومی قرار گرفته است و تنها 32 متر از دریا فاصله دارد.

ضمنا این فرودگاه قادر به جابجایی 600.000 مسافر در سال میباشد که با توجه به نزدیکی این فرودگاه به شهر آرتوین ترکیه در سال 2007 میلادی قراردادی بین ترکیه و گرجستان بابت استفاده این فرودگاه به عنوان فرودگاه داخلی ترکیه هم منعقد گردید.

بنابراین پرواز هایی که مسافران شهر آرتوین ترکیه در آن قرار دارند در این فرودگاه فرود می آیند و بعد مسافران به شهرهای ترکیه ترانسفر می شوند.

فاصله هوایی ایران تا گرجستان چند ساعت است؟

مسافت تهران تا تفلیس پایتخت گرجستان 891 کیلومتر می باشد که مدت زمان پرواز از تهران تا تفلیس حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان خواهد برد.

نحوه ترانسفر فرودگاهی در تور گرجستان

توجه داشته باشید یکی از خدمات اصلی مجموعه نامی گشت که در تور گرجستان به شما ارائه خواهیم کرد، ترانسفر فرودگاهی می باشد.

ترانسفر فرودگاهی زمانی که شما به هر کدام از فرودگاه های گرجستان که در بالا به آنها اشاره کردیم می رسید، ترانسفر هتل مقصد با یک تابلو به اسم هتل یا نام آژانس منتظر شما است تا به همراهی آنها به سمت هتل محل اقامتتان بروید.

لازم به ذکر است حتما ساعت ترانسفرهای برگشت را از تور لیدرهای خود مطلع شوید چرا که بر اساس شهر، منطقه هتل و روز و ساعت برگشت این ساعت می تواند کمی متفاوت باشد.

بهترین شهرهای توریستی گرجستان کدامند؟

در کل 54 شهر را در این کشور می توان نام برد که تنها تعدادی از آن ها توریستی هستند، اما شهرهای تفلیس، روستاوی، مستیا، تلاوی و باتومی از جمله شهرهای بسیار پر بازدید و محبوب گرجستان هستند که هر ساله پر از گردشگر و توریست می شود.
تفلیس | Tbilisi
این شهر پایتخت کشور گرجستان است و مساحتی حدود 700/69 کیلومتر مربع و جمعیتی معادل 4 میلیون و 661 هزار نفر دارد و نیز برای این شهر پروازهای گوناگونی وجود دارد که می توانید خود را به تفلیس برسانید. ضمنا شما در سفر با تور تفلیس قرار است جاذبه های متنوع و هیجان انگیزی را برای بازدید داشته باشید. از جمله این جاذبه ها می توان به: تله کابین تفلیس، قلعه ناریکالا، پل صلح، کلیسای جامع تسمیندا سامبا، مجموعه فونیکولار و خیابان روستاولی و... اشاره کرد.

قیمت تور گرجستان

باتومی | Batumi

باتومی از شهرهای ساحلی و توریست پذیر گرجستان بشمار می رود که بندر باتومی برای تفریحات تابستانی مقصدی عالی بشمار می رود و جاذبه های متنوعی همچون: باغ گیاه شناسی، قلعه گونیو، دلفیناریوم، بلوار باتومی و تله کابین آرگو و مجسمه علی و نینو در این شهر قرار گرفته و همچنین در تابستان جشنواره های پر از هیجان ساحلی یا موسیقی در این کشور برگزار می شود که باعث شده این فصل پرگردشگر باتومی شناخته شود.

تور باتومی

تلاوی | Telavi

شهر تلاوی به دلیل سابقه تاریخی که دارد برای تاریخدانان و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ گرجستان شهری مهم و با ارزش بوده و هست.

جالب است بدانید که سابقه سکونت در آن به دوره برنز می رسد و نیز بناهای تاریخی گوناگونی مربوط به دوره های مختلف از تاریخ در این شهر وجود دارد و در اصل این شهر، شهری فرهنگی سیاسی در این کشور است.

در قدیم این شهر پایتخت پادشاه ارکل دوم بوده و بهترین زمان برای سفر به این شهر، فصل پاییز و ماه اکتبر همزمان با جشنواره انگور آن می باشد.

تلاوی | Telavi

متسخیتا | Mtskheta

از قدیمی ترین شهرهای جهان و متعلق به 1000 سال قبل از میلاد می توان به شهر متسخیتا اشاره کرد که در کنار رود پایه ریزی شده و توسعه و پیشرفت کرده است. ضمنا بناهای این شهر نیز معماری مشابه دیگر شهرها مانند تلاوی دارد و گفته می شود که اولین پایگاه مسیحیان در گرجستان نیز همین شهر بوده است؛ بسیاری از کلیساهای ارتدکس مانند کلیسای سوئیستتکوپولی در این شهر جای گرفته اند.

متسخیتا | Mtskheta

بهترین هتل های گرجستان را بشناسید

مسافران ایران دلایل زیادی برای سفر با تور گرجستان دارند. زیبایی ‌های بکر این کشور، عدم نیاز به اخذ ویزا، قیمت مناسب تورها و وجود مراکز خرید عالی و ارزان قیمت باعث شده است تا تور گرجستان در الویت لیست سفرهای گردشگران ایران قرار بگیرد. مهمتر اگر بخواهید سفری راحت و دلچسب را در این مقصد تجربه کنید، نیاز است تا قبل از آغاز سفر با هتل های گرجستان تفلیس و مراکز اقامتی خوب در این کشور آشنا بشوید.

  • هتل های 3 ستاره ارزان گرجستان، تفلیس باتومی
  • هتل بستیز | Betsy's Hotel
  • هتل لایت هوس الد هوس | Light House Old City
  • هتل کینگ دیوید | Hotel King David
  • هتل میروبل | Mirobelle Hotel
  • هتل دمی | Demi Hotel
  • هتل ماریون | Marionn Hotel
  • هتل گرین گلس باتومی (Green Glass Batumi Hotel)
  • هتل اوراسیا باتومی (Eurasia Batumi Hotel)
  • هتل و کافه باتوس باتومی (Hotel&Cafe Batus Batumi Hotel)
  • هتل گارانتی باتومی (Garanti Batumi Hotel)
  • هتل ایفل باتومی (Eiffel Batumi Hotel)
  • هتل بلو استار باتومی (Blue Star Batumi Hotel)

هتل های 4 ستاره گرجستان، تفلیس باتومی

  • هتل کورتیارد بای مریوت تفلیس | Courtyard by Marriott Tbilisi
  • هتل بوتیک هتل بریتیش هاوس | Boutique Hotel British House
  • هتل ریور ساید | River Side Hotel
  • هتل هالیدی این تفلیس | Holiday Inn Tbilisi
  • هتل رومز هتل تفلیس | Rooms Hotel Tbilisi
  • هتل مرکور تفلیس اُلد تاون (Mercure Tbilisi Old Town)
  • هتل روستاولی پالاس | Rustaveli Palace
  • هتل ورلد پلیس باتومی | Batumi World Palace
  • هتل پیازا فور کالرز باتومی | Piazza Four Colours
  • ادمیرال هتل باتومی | The Admiral Hotel
  • هتل پیازا بوتیک باتومی | Piazza Boutique Hotel
  • هتل قصر طلایی باتومی | Golden Palace Batumi Hotel & Casino

هتل های لوکس و 5 ستاره گرجستان

  • هتل رادیسون بلو ایوریا | Radisson Blu Iveria Hotel
  • هتل ماریوت تفلیس | Tbilisi Marriott Hotel
  • هتل پرفرنس هالینگ تفلیس | Hotels and Preference Hualing Tbilisi
  • هتل بالتیمور تفلیس | The Biltmore Hotel Tbilisi
  • هتل شرایتون باتومی | Sheraton Batumi Hotel
  • هتل هیلتون باتومی | Hilton Batumi
  • هتل رادیسون بلو باتومی | Radisson Blu Hotel Batumi
  • دیوان سوئیت باتومی | Divan Suites Batumi
  • هتل مارینا کولوسئوم | Colosseum Marina Hotel
  • هتل لئوگرند باتومی | Leogrand Hotel & Casino Batumi

امکانات هتل ها در گرجستان

در ابتدا لازم است بدانید که در شهرهای توریستی گرجستان هتل های مختلف با امکانات و خدمات متنوعی وجود دارد و بنا به 3، 4 یا 5 ستاره بودن هتل ها این امکانات با یکدیگر کاملا متفاوت است.

اگر ترجیح می دهید در هتل های متوسط رو به بالا اقامت داشته باشید می توانید از امکاناتی همچون: صندوق امانات، فروشگاه، اینترنت وای‌فای رایگان، محل سیگار کشیدن، رستوران، پارکینگ، استخر روباز، سونا، اسپا، ماساژ، بار، تراس، صبحانه در اتاق، سرویس اتاق، سیستم گرمایشی، تهویه مطبوع، خشکشویی، مرکز تجاری،‌ صندوق امانات، ‌فروشگاه، پذیرش 24 ساعته، نگهداری چمدان ‌ها، روزنامه، ترنسفر هواپیمایی، صرافی، ورود حیوانات خانگی مجاز است، خدمتکار روزانه، چک این/چک اوت سریع، خدمات پرستاری کودک، آرایشگاه و... بهره مند شوند.

امکانات هتل های گرجستان

نحوه رزرو هتل در تور گرجستان

در سایت نامی گشت، بدون دغدغه یا پرداخت هزینه اضافی، در چند دقیقه هتل مورد نظر خود را می توانید رزرو کنید. شما این امکان را دارید که در سامانه رزرواسیون آنلاین آژانس با انتخاب رزرو هتل های گرجستان، شهر و هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس قیمت و مشخصات هتل ها را مقایسه نمایید و بعد از اطمینان از انتخاب خود از طریق درگاه های بانکی با استفاده از کارت های عضو شتاب هزینه را به صورت پرداخت الکترونیکی پرداختتان را به سرانجام برسانید.

بدین شکل به راحتی در کمترین زمان رزرو هتل خود را به صورت آنلاین انجام داده اید و نیز می توانید با پشتیبانی 24 ساعته آنلاین نامی گشت، آسان ترین و کم هزینه ترین روش رزرو هتل ارزان در گرجستان را انتخاب کنید.

هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

به‌ طورکلی نمی ‌توان گفت که گشت و گذار و تفریح در گرجستان از تهران ارزان ‌تر و یا گران‌ تر است چون در برخی موارد می توانید با قیمت پایین ‌تر و برخی موارد هم قیمتی بالاتر از تهران تجربیات متفاوتی داشته باشید.

در ابتدا لازم است بدانید که واحد پول گرجستان لاری است و هر 100 تتری یک لاری است و علامت اختصاری آن GEL می‌ باشد و با نماد (ლ) نشان داده می‌ شود.

رایج‌ ترین سکه‌ ها 1، 2، 10، 20، 50 تتری و رایج ترین اسکناس‌ ها 5 لاری قهوه ای رنگ، 10 لاری سورمه ‌ای رنگ، 20 لاری قرمز کهربایی رنگ، 50 لاری سبز رنگ و 100 لاری به رنگ ‌های قرمز، نارنجی و سبز یشمی می باشد.

البته اسکناس‌ های 200 و 500 لاری نیز به‌ ندرت دیده می شود. پیشنهاد ما این است که در سفر خود دلار همراه تان باشد و در صرافی ‌های معتبر کنار هتل ‌ها آن را به لاری تبدیل نمایید، بنابراین بهتر است که از ایران کمی ارز لاری با خود همراه داشته باشید.

هزینه عوارض خروج از کشور

خوب است بدانید که عوارض خروج از کشور برای بار اول 220 هزار تومان، بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم به بعد 440 هزار تومان است که می توانید آن را به صورت اینترنتی در ایران قبل از سفرتان و یا با سایر راه های الکترونیکی پرداخت نمایید.

هزینه اقامت در گرجستان

در شهر تفلیس پایتخت گرجستان و همچنین شهر باتومی، انواع مختلفی از اقامتگاه ها با هزینه های متفاوتی وجود دارد که در زیر هزینه های اقامت برای یک نفر و یک شب هستند.

  • هتل 3 ستاره: بین 15 لاری تا 150 لاری گرجستان
  • هتل 4 ستاره: بین 45 لاری گرجستان تا 200 لاری گرجستان
  • هتل 5 ستاره: بین 100 لاری گرجستان تا 700 لاری گرجستان
  • آپارتمان: از شبی 15 لاری گرجستان تا 400 لاری گرجستان

هزینه‌ غذا در گرجستان

طیف متنوعی از رستوران ‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در شهر های توریستی گرجستان پیش روی شماست؛ در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

  • رستوران های ارزان: بین 12 لاری گرجستان تا 25 لاری گرجستان
  • رستوران اقتصادی: حدود 25 لاری گرجستان تا 40 لاری گرجستان
  • رستوران لوکس: از 50 لاری گرجستان به بالا
  • فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد: بین 12 لاری گرجستان تا 15 لاری گرجستان

هزینه های تفریح در گرجستان

جالب است بدانید که بیشتر مکان های دیدنی و تاریخی تفلیس، هزینه ورودی ندارند و رایگان هستند. با این حال در این جا هزینه ورودی مهم ترین مکان های دیدنی و تاریخی تفلیس و البته برخی از فعالیت های هیجانی پایتخت گرجستان را بیان کرده ایم.

  • کلیسای جامع تثلیث یا سامبا: رایگان
  • قلعه تاریخی ناریکالا: رایگان
  • باغ ملی گیاهشناسی گرجستان: 2 لاری گرجستان
  • باغ وحش تفلیس: 2 لاری گرجستان
  • دریاچه لیسی: رایگان
  • کوهستان پارک متتسمیندا: رایگان

تفریحات :

  • تله کابین تفلیس: 5 لاری گرجستان
  • ورودی پارک آبی جینو پردایس: 30 لاری گرجستان
  • شهربازی متاتسمیندا: بسته به نوع و تعداد بازی ها: 3 لاری گرجستان تا 77 لاری گرجستان
  • حمام گوگردی گولو: بین 30 لاری گرجستان تا 220 لاری گرجستان
  • پارک بین المللی موتور روستاوی: ورودی 5 لاری گرجستان و تفریح: 30 لاری گرجستان تا 800 لاری گرجستان
  • کلوپ بولینگ لبوسکی: بسته به نوع بازی: 15 لاری گرجستان تا 40 لاری گرجستان
  • پارک آبی یوروپارک: بین 30 لاری گرجستان تا 40 لاری گرجستان
  • پینت بال هف لایف: 25 لاری گرجستان تا 35 لاری گرجستان

حمل و نقل عمومی در گرجستان

قبل از هر چیزی باید بدانید که تفلیس پایتخت گرجستان کامل ترین و بهترین شبکه حمل و نقل رو در سراسر گرجستان را به خود اختصاص داده است.

مجموعه ای وسایل حمل و نقل عمومی مثل مینی بوس، مترو و اتوبوس و تاکسی رو برای جابجایی در سطح شهرهای این کشور مشاهده می شود.

به طور کلی در شهر های بزرگ گرجستان بیشتر از اتوبوس، مینی بوس و تاکسی برای جابجایی استفاده میشود و مترو تنها در پایتخت این کشور یعنی تفلیس مورد استفاده قرار می گیرد.

حمل و نقل عمومی در  گرجستان

هزینه حمل و نقل عمومی در گرجستان

برای گردش در فواصل شهری در تفلیس و باتومی و دیگر شهرهای توریستی گرجستان می توانید از گزینه هایی چون مترو، تاکسی، اتوبوس و مینی بوس استفاده کنید و در کل می توان تمام هزینه های حمل و نقل در این مقصد را به صورت خلاصه در زیر بررسی کرد.

  • هزینه بلیت الکترونیک یا مترومانی کارت: 2 لاری گرجستان
  • هزینه بلیت یک سفره مترو: 0.5 لاری گرجستان
  • هزینه بلیت یک سفره اتوبوس: 0.5 لاری گرجستان
  • هزینه مینی بوس: حدود 0.8 لاری گرجستان
  • هزینه تاکسی: از 3.5 لاری گرجستان به بالا
  • هزینه بنزین: لیتری حدود 2.5 لاری گرجستان

نکات مهم پیش از سفر به گرجستان

  • چک کردن تاریخ انقضا پاسپورک
  • برگه پرداخت عوارض خروج از کشور
  • اطلاع از قیمت و هزینه های سفر به گرجستان
  • بررسی وضعیت آب و هوا
  • همراه داشتن ارز خارجی که بهترین ارز برای خرج کردن در گرجستان (لاری یا دلار) است.
  • در صورت استفاده از دارو، همراه داشتن نسخه پزشک
  • همراه داشتن بیمه مسافرتی
  • پرهیز از همراه داشتن وسایل ممنوعه سفر در هواپیما

راهنمای رزرو تور گرجستان

شما علاقه مندان به تور گرجستان می توانید به سادگی و در کوتاه ترین زمان تور مسافرتی این مقصد را از سامانه رزرواسیون آنلاین در صفحه اصلی نامی گشت خریداری نمایند. برای خرید تور تفلیس گرجستان شما دو گزینه پیش روی خواهید داشت؛ خرید تور پکیج های عالی که برنامه پیشنهادی ما برای شماست یا انتخاب پرواز + هتل که در آن شما کارگردان سفرتان به این مقصد خواهید بود.

تنها کافی است در قسمت پکیج مسافرتی سایت، تاریخ رفت و برگشت، تعداد مسافر و تعداد اتاق را انتخاب نمایید تا گزینه های مختلف با تمامی اطلاعات به شما نمایش داده شوند و در این مرحله برای جست و جوی آسان تر امکان اعمال فیلترهای تعداد ستاره هتل، امتیاز مسافران به هتل، نوع مکان اقامتی، مبلغ، موقعیت هتل و ساعت پرواز و انتخاب ایرلاین فراهم شده است که با انتخاب هر کدام به مرحله پایانی یعنی رزرو تور مسافرتی گرجستان هدایت می شوید.
آژانس نامی گشت سالهاست به عنوان مجری و برگزار کننده مستقیم تورهای گرجستان فعالیت می کند و خوشبختانه توانسته لیستی از بهترین و با کیفیت ترین پکیج های مسافرتی این مقصد جذاب را به گردشگران و علاقه مندان ارائه دهد و از مزیت های مجموعه نامی گشت نسبت به سایر آژانس ها می توان به این موضوع اشاره کرد که چنانچه بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر بنا به هر دلیلی تصمیم به کنسل کردن بلیط خود گرفتید.

تنها با چند کلیک ساده و به راحتی قادر به استرداد بلیط هواپیما خواهید بود و درست بعد از کنسلی بلیط، مبلغ بلیط هواپیما با کسر درصد کنسلی بلیط به حساب شما بازخواهد گشت و در آخر نامی گشت سفری لذت بخش و به یادماندنی را برای شما آرزومند است.

منبع: تور گرجستان

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 56

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
تور های 1400
پیوندهای روزانه
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه